La pràctica de la medicina ha evolucionat al llarg dels temps, així com també la necessitat de transmetre els coneixements adquirits a través de la seva pràctica diària, fet que posa de relleu que amb l’existència de la medicina apareguin els primers docents.
Un dels fenòmens característics de la nostra època és el desenvolupament de la tecnologia, i en concret l’aplicada a l’ensenyament, representant un gran avenç en la imprescindible comunicació científica i docent. Tant és així, que tenim una xarxa sòlida i reconeguda en la formació de residents de medecina a través de les unitats docents multiprofessionals.
Cal tenir en compte que en l’atenció a les persones intervenen també altres disciplines, ensenyances que han patit modificacions importants en els darrers anys dins del procés de construcció de l’Espai Europeu d’Educació Superior, iniciat a partir de la declaració de Bolonya de l’any 1999. S’han substituït les diplomatures per cicles de Grau, Màster i Doctorat, com és es cas de les infermeres.
La formació de les noves infermeres serà molt més completa i eficaç. Permetrà fer créixer la disciplina acadèmica reforçant el desenvolupament professional, revertint directament a millorar el servei a les persones. Situarà la professió en paritat amb altres disciplines, d’aquesta manera tots els professional sanitaris parlarem un mateix idioma. I no només en el nostre territori sinó que hi haurà una possibilitat ferma de mobilitat geogràfica i de cooperació europea sense limitacions.
Per tot això podem afirmar que s’obren bones i noves perspectives en un futur proper, només cal esperar que enguany es puguin acreditar noves unitats docents per poder encaminar la nostra feina cap a l’excel·lència. Però no podem parlar d’excel·lència sense esforç, per això requerirà que tant els futurs residents d’infermeria, com els nous tutors, institucions i organismes oficials treballem tots en una mateixa direcció i amb objectius comuns.
Citació
Autora: Vila, Judit
Títol article: Reptes en la docència en Infermeria
Nom revista: APSalut. Volum 1. Número 2. Article 6
Data: 25 de març de 2013